Pojdi na glavno vsebino

Recept za premagovanje krize - INOVACIJA

Recept za premagovanje krize - INOVACIJA

Praktično vsa podjetja, ne samo gostinska in ne samo Slovenska, se v zadnjih letih ukvarjajo z iskanjem zdravilne rastline, zelišča, ki jih bo ozdravil »kuge« sodobnega podjetništva – finančne krize. Nekateri so rastlino našli v finančni pomoči države in Europe, a je ni dovolj za vse. Drugi je niso našli in so v procesu stečaja ali prisilne poravnave, tretji so se odločili, da jo posadijo in gojijo sami. Kaj je torej rastlina, ki zdravi gospodarstvo? INOVACIJA (lat. Innovatio) je verjetno tisto. Kako jo zasaditi in vzgojiti?

Apple, ameriški velikan, je v obdobju gospodarske krize prišel od nikoder, zacvetel kot še nihče in postal ikona inovacij ne samo v IT industriji. Postal je ikona inovacij v industriji »doživetij«. Ko človek zjutraj na poti v službo pregleda pošto, prebere novice v treh dnevnikih v treh jezikih, komentira stanja »prijateljev« na socialnih omrežjih, pregleda stanje na bančnem računu, plača nekaj položnic in še kaj, ne govorimo več o informacijski tehnologiji. Govorimo o industriji doživetij. Še več govorimo o ustvarjanju WOW efektov. Ko sedim v predavalnici najstarejše hotelske šole na svetu (Ecole Hoteliere de Lausanne), se ozrem naokrog in ugotovim, da sem eden redkih, ki še uporabljamo računalnike kot je moj HP, sosedov Dell ipd. Večina veselo tipka po svojem sijočem, lepem Applu, še več, nekateri že vihtijo svoje prste po novem iPadu. Kako je to mogoče? Tako hitro so postali največji, naj... , naj... Kako? In zopet smo tam! Inovacije!

Ko razmišljam naprej, začnem preslikavati situacijo na področje Slovenije in na področje tako imenovane »industrije gostoljublja«, ki združuje nas gostince, hotelirje, kongresnike, letalce in še koga. Kdo od nas bo postal Apple gostoljubja?

Jezerškovi smo se za strategijo invacij odločili že pred časom. Nismo postali uspešni kot Apple in nismo še premagali gospodarske krize. Zagotovo pa nam naše inovacije pri premagovanju le te zelo pomagajo. V letu 2009 smo postali Zlati Sejalec, najbolj inovativno turistično podjetje pri nas. To nam je prinesel projekt Kulinarično Središče Okusiti Slovenijo.

V letu 2010 smo se v sodelovanju s Slovensko turistično organizacijo specializirali za izvedbo cateringa na zelo oddaljenih lokacijah. Tudi to nam je uspelo s pomočjo tehničnih inovacij, ki nam omogočajo izvajanje pogostitev praktično povsod. Razdalje več sto, celo tisoč kilometrov so tako postale premagljive tudi za izvedbo vrhunskega cateringa. Slovensko kulinariko smo predstavljali na Dunaju, v Madridu, Pragi, Bruslju, Milanu, Münchnu, Beogradu, Salzburgu, Budimpešti, Berlinu, Moskvi...

Če pogledam nekoliko več let nazaj... Si predstavljate piknik, nekje v osemdesetih, natančneje »Iskrijade«, ko je Franci Jezeršek iz garaže postregel 15.000 ljudi? Danes, leta 2011, je to zelo zahteven projekt! Takrat je bil tak projekt znanstvena fantastika! Verjeli ali ne, Iskrijada leta 1987 je bila izpeljana izključno na inovativni pripravi golaža!

Inovacijska analiza podjetja Jezeršek bi zagotovo pokazala, da so stalno rast, razvoj in kvaliteto zagotavljale inovacije. Še vedno pa ne vem, kako gnojijo in gojijo inovacije (lat. Innovatio) pri Applu? Njihove so se razrasle kot plevel!

Martin Jezeršek

Fotogalerija

Prijava na obveščanje

Bodite obveščeni o novih člankih v Jezeršek okusi.

Arhiv člankov iz področja Zanimivo

 
Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...
Strinjam se